VH novinky 2021 (1)

Beyond Meat a Pepsi budú spolu vyrábať vegánske občerstvenie

Beyond Meat and Pepsi bude prevádzkovať novú spoločnú spoločnosť PLANeT Partnership. Budú spoločne vyvíjať vegánske občerstvenie a nápoje. 

Vegánska značka Beyond Meat a potravinový a nápojový gigant PepsiCo včera oznámili svoju spoluprácu a novovzniknutú spoločnosť The PLANeT Partnership. Prostredníctvom tohto podniku budú Beyond Meat a Pepsi vyvíjať, vyrábať a predávať vegánske občerstvenie a nápoje. 

 

„Rastlinné bielkoviny pre nás predstavujú vzrušujúcu príležitosť rastu, novú hranicu v našom úsilí o vybudovanie udržateľnejšieho potravinového systému a byť pozitívnou silou pre ľudí a planétu pri uspokojovaní dopytu spotrebiteľov po rozšírenom portfóliu výživnejších výrobkov, ” uviedol Globálny obchodný riaditeľ spoločnosti Pepsi Ram Krishnan.

 

Aké vegánske produkty budú vyrábať?
Typy produktov, ktoré sa budú vyvíjať, zatiaľ neboli ani jednou stranou zverejnené. Portfólio značiek spoločnosti PepsiCo však môže poskytnúť určitú nápovedu; nadnárodná spoločnosť vlastní značky ako Sabra Hummus, Lay’s, Doritos či Cheetos. Taktiež vlastní značky nápojov, ako Pepsi či Lipton, vyrába aj známe sušené hovädzie plátky značky Matador – možno sa teda dočkáme práve ich rastlinnej verzie. Spoločnosť Beyond Meat totiž vyrába hlavne mäsové analógy, ako burgre, klobásy a najnovšie aj mäsové guličky. 

Rastúca značka Beyond Meat spolupracuje so spoločnosťami na celom svete pri príprave jedál z rastlinného mäsa. Patria sem spoločnosti Starbucks v Číne a Yum China, ktorá vlastní KFC, Pizza Hut a Taco Bell. Začiatkom tohto mesiaca spoločnosť Beyond Meat spojila svoje sily s pobočkami Starbucks na Blízkom východe a zaviedla dva raňajkové sendviče s rastlinným zložením.

Vplyv na udržateľnosť
Nový spoločný podnik nadväzuje na úsilie spoločnosti PepsiCo budovať udržateľnejší potravinový systém. Spoločnosť sa napríklad usiluje používať udržateľné ingrediencie,  rekonštruuje tiež niektoré zo svojich výrobných závodov v snahe znížiť svoju uhlíkovú stopu. „Beyond Meat zdieľa vášeň spoločnosti PepsiCo pre vytváranie produktov, ktoré sú dobré pre ľudí aj pre planétu, s použitím jednoduchých rastlinných surovín bez GMO,“ uvádza tlačová správa.

„Tešíme sa na spoločné otvorenie nových kategórií a produktových radov, ktoré budú inšpirovať k pozitívnym voľbám pre ľudí aj pre planétu.“ uviedol Ethan Brown, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Beyond Meat. Priznal tiež, že PepsiCo predstavuje „pre nás ideálneho partnera v tomto vzrušujúcom úsilí, globálneho dosahu a významu“.

Okrem toho správy o partnerstve spôsobili raketový nárast akcií oboch spoločnosti. CNBC poznamenáva, že spoločnosť Beyond Meat kontroluje asi 13 percent kategórie mäsových alternatív v USA. Toto číslo pravdepodobne vzrastie vzhľadom na partnerstvo so spoločnosťou PepsiCo. Výrobca rastlinného mäsa bude môcť využiť výrobné a marketingové skúsenosti spoločnosti Pepsi na vytváranie a vývoj nových vegánskych výrobkov.

The PLANeT Partnership. Foto: PepsiCo; Beyond Meat

 

ZDIEĽAŤ