Najväčší výrobca mäsa v Spojených Štátoch, Tyson Foods, spustil predaj svojho prvého vegánskeho burgru, párkov a mletého mäsa. Značka Raised & Rooted, ktorú firma vytvorila, ponúka produkty, ktorých základom je hrachový proteín a neobsahujú sóju. Nové vegánske výrobky sa cenovo rovnajú tým živočíšnym.
Pre Vegánske hody pripravila Monika Malíková.
V júni 2019 Tyson Foods predstavili prvé produkty kolecie Raised & Rooted. Boli nimi nugetky – Nuggets Made with Plants; a burger – The Blend. Tie obsahovali aj živočíšne zložky, čo predstavovalo problém na rastúcom rastlinnom trhu. Minulý rok sa spoločnosť zaviazala živočíšne zložky vyraďovať. Spoločnosť nedávno stiahla z predaja The Blend burger, ktorý obsahoval červené mäso, rovnako ako aj nugetky a nahradila ich rastlinnými verziami.

“Sme nadšení pokrokom, ktorý sme dosiahli za posledný rok, hnaný naším rastom na trhu a schopnosťou plniť požiadavky zákazníkov,” hovorí David Ervin, viceprezident marketingu. “Línia Raised & Rooted vznikla, aby poskytovala chutné rastlinné alternatívy pre každého a naše nové produkty nás tým smerom posúvajú.”
Sila rastlinných bielkovín
Značka sa hrdí tým, že oslavuje lahodnú chuť mäsa bez toho, aby ho používala. Podľa značky ide o revolučný spôsob, ako vniesť silu rastlinných bielkovín do každodenného stravovania.
LITTLE NUGGETS, BIG PROTEIN – Nugetky sa chvália hlavne vysokým podielom bielkovín. Vyrábajú sa z hrachového proteínu, kombinovaného s ľanovými semiačkami. Chuť je údajne na nerozoznanie od tradičných kuracích kúskov.
A BURGER MADE FROM PLANT POWER – Značka sa usiluje o čo najautentickejší burger na trhu. Ten sa tiež hlási k vysokému obsahu bielkovín, ide údajne až o 21 gramov na porciu.
Od jedného z najväčších mäsových výrobcov je tento krok úžasným signálom, že budúcnosť potravinového trhu patrí rastlinným výrobkom!

Zdroj:
Raised & Rooted