Rovnako ako boli pred sto rokmi pracovné kone nahradené traktormi, zvieratá sa nahradia novými udržateľnými technikami, ktoré produkujú mäso zo strukovín a zŕn. Tvrdí tak „Mäsiar budúcnosti“.
Z dostupných informácií spracovala pre OZ Vegánske hody Soňa Pustaiová. Korektúra: Monika Dančová
The Vegetarian Butcher, čiže v preklade Vegetariánsky mäsiar, je značka, ktorú založil holanďan Jaap Korteweg. Jaap bol kedysi farmárom, ktorý po rokoch stravovania sa mäsitou stravou prešiel na vegetariánstvo. Stalo sa tak potom, čo bol osobne svedkom následkov prasacej chrípky a choroby šialených kráv.
Prechod na bezmäsitú stravu však nebol ľahký, chýbala mu chuť mäsa. Rozhodol sa preto vyrobiť úplne novú náhradu mäsa, ktorá by mala jeho autentickou štruktúru, chuť a nájsť na prvý pohľad rozdiel medzi mäsom a touto náhradou by nebol možný. Po trojročnom skúšaní rôznych kombinácii sa dostal k požadovanému výsledku. Za pomoci špičkových kuchárov pridal výrobkom chuť a skúsenosti z mäsa vyrobeného zo zvierat. Značka tak bola na svete a netrvalo dlho, kým začala žať svoje prvé úspechy.
Ideálom firmy je presvedčiť nadšencov mäsa, aby ochutnali vegetariánske mäsové produkty a uvedomili si, že nemusia o nič prísť, keď vynechajú z jedálnička mäso hoci len na pár dní v týždni. Jaap má ambíciu stať sa najväčším mäsiarom na svete.
„Verím, že existuje iba jediná prekážka pre prechod ľudí na rastlinnú stravu, a to je nezameniteľná chuť živočíšnych produktov. Preto je mojou hlavnou zásadou vyrábať hlavne také rastlinné výrobky, ktoré chutia prinajmenšom tak isto dobre, ako samotné mäso. Chcem, aby naše produkty boli alternatívou pre milovníkov mäsa – aby vďaka našim produktom mohli zaradiť rastlinnú variantu živočíšnych produktov bez toho aby im chýbala chuť, na ktorú sú zvyknutí.“ hovorí zakladateľ značky.
Po úspechu vlastnej reštaurácie sa teraz tím snaží predstavovať vegetariánskeho mäsiara do menu iných reštaurácií a na police supermarketov. Kdekoľvek, kde sa stále viac ľudí dostane k tomuto vegetariánskemu mäsu.
Vo svojej komunikácii si značka zakladá na príbehu transformácie tradičného farmára v mäsiara budúcnosti, ktorého víziou je nastaviť nové podmienky v potravinárskom priemysle, kde si bude možné vychutnať chuť mäsa aj bez zvierat.
Aby Jaap čo najrýchlejšie a najefektívnejšie plnil svoju misiu, spojil v roku 2018 značku The Vegetarian Butcher so spoločnosťou Unilever. Cez jej dosah tak môžu spoločne naplniť toto poslanie.
Len minulý rok značka Unilever The Vegetarian Butcher naviazala spoluprácu s reťazcom Burger King. Rastlinnú alternatívu hovädzieho mäsa dodáva pre burgre, ktoré sú dostupné pod názvom Rebel Whopper. Bezmäsitý burger je dostupný až v 25 krajinách, a vďaka tomuto partnerstvu sa Burger King stal najväčším reštauračným reťazcom s ponukou rastlinnej stravy v Európe.
Teraz prišiel mäsiar aj do Prahy. Produkty tejto značky už sa nejakú dobu dali nájsť v obchodoch so zdravými či vegánskymi potravinami, teraz sa však otvorila aj prvá oficiálna pražská prevádzka z produktami od “Vegetariánského řezníka“. Prevádzka v Prahe ponúka čerstvé kúsky populárnych produktov ako sú vegánska údená slanina, vegánska kuracia shawarma, kuracie teriyaki, ale aj rastlinné kúsky hovädzieho.
Balené produkty sú dostupné aj v potravinových reťazcoch, a to od júna 2020. Nadšenci ich zatiaľ nájdu výhradne v reťazcoch Albert a Rohlik.cz.
Dúfajme že Jaap sa so svojou unikátnou značkou bude naďalej snažiť expandovať. Po Prahe snáď príde na rad aj ďalšia lokalita v regióne strednej Európy. Dokonca bolo počuť klebety, že sa schyľuje aj k prevádzke na Slovensku 🙂
Prečítajte si viac:
The Vegetarian Butcher
Když se z řezníka stane vegetarián. Příběh dodavatele nemasa do Burger Kingu – Veronika Jonášová, Forbes
The Vegetarian Butcher jako dodavatel rostlinného Whopperu® Burger Kingu® – Unilever
Staňte sa aj vy srdcom vegánskeho hnutia a pomôžte nám pripravovať viac zaujímavých článkov!